%2

Adócsoport

Adókötelezettségek (2008. január 1-től)

Adónem

Adóköteles

Adó alanya

Adó alapja

Bevallási határidő

Befizetési határidő

Idegenforgalmi adó

adóköteles az a magánszemély, aki nem állandó lakosként az önkormányzati illetékességi területén legalább egy vendégéjszakát eltölt.

Htv1.30.§ ÖR2.2.§

az a magánszemély, aki nem állandó lakosként az önkormányzat illetékességi területén legalább egy vendégéjszakát eltölt. (Adóbeszedésre kötelezett: üzemeltető, fenntartó, szállásadó) Htv.30.§ ÖR.2.§

a megkezdett vendégéjszakák száma

Htv.30.§ ÖR 3.§

tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig

Art3.32.§ (1)

beszedést követő hónap 15. napjáig Art.2.sz. mell. II/A.3/b.

Helyi iparűzési adó

önkormányzati illetékességi területén végzett állandó vagy Htv.35.§ (1) 37.§ (2)

vállalkozó*

Htv.38.§ (2)

a nettó árbevétel, csökkentve az eladott áruk beszerzési értékével, a közvetített szolgáltatások értékévelés az anyagköltséggel Htv.39.§ (1)

adóévet követő év május 31. napjáig (üzleti év esetén az adóév utolsó napját követő 150. napig)

Art.32.§ (1)

március 15. - folyó évi adóelőleg május 31. - előző évi végleges adó és adóelőleg különbözete szeptember 15. - folyó évi adóelőleg december 20.- előleg feltöltés

ideiglenes jelleggel végzett vállalkozási tevékenység Htv.35.§ (1) 37.§ (2)

a tevékenység végzésének naptári napjai. Minden megkezdett nap egy napnak számít. Htv.39.§ (2)

a tevékenység befejezésének napja

a tevékenység befejezésének napja Art.2.sz. mell. II/A.2/d

* vállalkozó

-
gazdasági tevékenységet saját nevében és kockázatára haszonszerzés céljából, üzletszerűen végző a személyi jövedelemadóról szóló tv-ben meghatározott egyéni vállalkozó
- személyi jövedelemadóról szóló tv-ben meghatározott mezőgazdasági őstermelő, ha őstermelői tevékenységéből származó bevétele az adóévben a 600 000 Ft-t meghaladja
- a jogi személy, ideértve azt is, ha felszámolás vagy végelszámolás alatt áll.
- egyéb szervezet, ideértve azt is, ha felszámolás vagy végelszámolás alatt áll.

 



Adónem

Adóköteles

Adó alanya

Adó alapja

Bevallási határidő

Befizetési határidő

Gépjárműadó

a belföldi érvényes rendszámtáblával ellátott gépjármű, pótkocsi, valamint a Magyar Köztársaság területén közlekedő, külföldön nyilvántartott tehergépjármű Gjt.4 1.§

az, aki a hatósági nyilvántartásban az év első napján üzemben tartóként, vagy tulajdonosként szerepel. Több tulajdonos/üzembentartó esetén az adó alanya az, akinek a nevére a forgalmi engedélyt kiállították. Gjt.2.§ (1)

személyszállító gépjármű esetén a teljesítménye kilowattban kifejezve; autóbusz, nyergesvontató, lakópótkocsi esetén saját tömege (önsúlya); tehergépjármű esetén a saját tömege (önsúlya) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával Gjt.7.0

a változást követő 15 napon belül az okmányirodán történő bejelentési kötelezettség teljesítésével. Kkny5 33.§ (1) b)

március 15. - I. félév

szeptember 15. - II. félév (évközi határozat esetén jogerőre emelkedést követő 15.nap)

Art. 2.sz. mell. II/B

Adónem

Adóköteles

Adó alanya

Adó alapja

Bevallási határidő

Befizetési határidő

 
 

Talajterhelési díj

az a környezethasználó, aki a környezet terhelésével járó anyagot bocsát a környezetbe (kibocsátó) Ktd.72.§a)

az a kibocsátó, aki a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára nem köt rá és helyi vízgazdálkodási hatósági engedélyezés alapján szennyvízelvezetést alkalmaz.

Ktd. 11.§ (1)

a szolgáltatott víz mennyisége csökkentve a locsolási célú felhasználásra figyelembe vett víz mennyiségével, valamint a szennyvízszállításra feljogosított szervezet által számlával igazoltan elszállított szennyvíz mennyiségével Ktd.12.§ (2)

tárgyévet követő év március 31. Ktd. 20.§ (1)

a határozat jogerőre emelkedését követő 15.nap Ktd.25.§

 

Termőföld bérbeadásból származó jövedelem

a termőföld bérbeadásból származó jövedelem

az a magánszemély, akinek termőföld bérbeadásból jövedelme származik, illetve, ha a jövedelem a kifizetőtől származik, akkor a kifizető az adó alanya

a magánszemély termőföld bérbeadásából származó bevételének egész jövedelme Szja.8 74.§ (1)

magánszemély a megszerzést követő év március 20-ig

Art.176.§ (4) kifizető adóévet követő év február 15-ig

Art.176.§ (9)

magánszemély a megszerzés negyedévét követő hó 12-ig Art.176.§ (7) kifizető a kifizetést követő hó 12-ig

Art. 176.§ (9)

 

Bankszámla számaink:

1.    10402599-00026402-00000004    Tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó beszedési számla

2.    10402599-00026403-00000003    Lajosmizse város eljárási illeték beszedési számla

3.    10402599-00026404-00000002    Lajosmizse iparűzési adó beszedési számla

4.    10402599-00026405-00000001    Bírság számla

5.    10402599-00026406-00000000    Késedelmi pótlék számla

6.    10402599-00026407-00000009    Lajosmizse város luxusadó beszedési számla

7.    10402599-00026408-00000008    Talajterhelési díj elszámolási számla

8.    10402599-00026410-00000003    Ideqen bevétel beszedési számla

9.    10402599-00026413-00000000    Termőföld bérbead. származó jöv. adó beszedési számla

10.   10402599-00026414-00000009    Eqyéb bevételek beszedési számla

11.   10402599-00026415-00000008    Gépjárműadó beszedési számla
 

Kapcsolódó joganyagok:

1 1990. évi C.törvény.a helyi adókról

 

2 Lajosmizse Város Önkormányzata Képviselőtestületének módosított 6/2006(II.16.) rendelete az idegenforgalmi adóról

 

3 2003.évi XCII.törvény az adózás rendjéről

 

4 1991.évi LXXXII.törvény a gépjárműadóról

 

5 1991. évi LXXXIV.törvény a közúti közlekedési nyilvántartásról

 

6 2005.évi CXXI.törvény a luxusadóról

 

7 2003.évi LXXXIX.törvény a környezetterhelési díjról

 

8 1995.évi CXVII.törvény a személyi jövedelemadóról

 

Okmányiroda

Védelembe vétel

Ha a szülő vagy más törvényes képviselő a gyermek veszélyeztetettségét az alapellátások önkéntes igénybevételével megszüntetni nem tudja, vagy nem akarja, de alaposan feltételezhető, hogy segítséggel a gyermek fejlődése a családi környezetben mégis biztosítható, a települési önkormányzat jegyzője a gyermeket védelembe veszi.

Üzletek működési engedélye

A Kormány a 133/2007.(VI.13.) sz. rendeletével és a Kereskedelemről szóló 2005.évi CLXIV. törvény kereskedelmi hatóságként az önkormányzat jegyzőjét jelöli ki. A kereskedő az üzlet működési engedélyének kiadását az üzlet helye, mozgóbolt esetén a kereskedő székhelye szerint illetékes jegyzőtől kérheti.

A termőföldre vonatkozó hirdetmények

 A termőföldre vonatkozó elővásárlási jog gyakorlásának igazgatási feladatait a 16/2002. (II.18.) Korm. rendelet ruházza át a jegyzőre.
A vételi ajánlatok kifüggesztése kérelem alapján történik, melyhez a vételi ajánlat két példányát kell csatolni.
A kérelemhez 1750.-Ft igazgatási szolgáltatási díj befizetését kell igazolni.

Szerencsejáték

A szerencsejátékokról szóló 2001.évi XXXIV. törvény és a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004.évi CXL. törvény értelmében az önkormányzat jegyzője az APEH Központi Hivatala megkeresésére adja ki a szakhatósági állásfoglalást a külön  rendeletben meghatározott vendéglátó egységekbe a II. kategóriájú játékteremhez, vagy az I. kategóriájú játékteremhez. A jegyzőnek  mérlegelési jogköre van a megadás vagy megtagadás terén a települése vonatkozásában.

Szálláshely szolgáltatások

A kereskedelmi szálláshelyekre az üzletek működésére vonatkozó Kormányrendelet az irányadó.
A magánszálláshelyekre, fizető-vendéglátóhelyekre a 110/1997.(VI.25.) Korm. rendelet vonatkozik. A rendelet 3. számú melléklete tartalmazza, valamint honlapunk letölthető nyomtatványai között is megtalálható az a jelentés a vendégforgalom összesített adatairól, amelyet a magánszállásadóknak kell teljesíteni minden év január 31-ig a jegyző felé.

Piac-Vásár üzemeltetés

Piac- vásár üzemeltetés
Működését a vásárokról és a piacról szóló 4/2005. (II.18.) ÖR rendelet szabályozza. Heti piacot minden héten csütörtökön, állat- és kirakodóvásárt minden hónap első vasárnapján tartunk.

Közút kezelői hozzájárulás

A közút-járda és egyéb közterület burkolatának felbontásához valamint az önkormányzat tulajdonában lévő közterületen kívánnak munkát végezni kérelmet kell benyújtani az alábbi mellékletekkel kiegészítve:
-         helyszínrajz, közmű létesítmény vezetéséről, bekötési-kivitelezési tervdokumentációról.
-         műszaki leírás a tervezett munkáról forgalomkorlátozási tervdokumentáció.
A kérelem illeték- és díjmentes.

Közterület használat

A közterület rendeltetéstől eltérő használatához engedély szükséges melyet Lajosmizse Város Polgármestere engedélyez a 31/2005. (XII.01.) ÖR. rendelet alapján. A „kérelem” nyomtatvány a linkre kattintva letölthető.
A kérelem illetékköteles, melynek mértéke,  2.200.-Ft illetékbélyegben leróva.

Hagyatéki ügyek

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy az eljárás lefolytatásához, az alábbi iratok beszerzése és bemutatása szükséges.

  1. az elhalt halotti anyakönyvi kivonata
  2. a törvényes örökösök adatai (név, születési hely és idő, lakcím, örökösök adószáma!)
  3. az elhalt házastársának adatai (név, születési idő, anyja neve, lakcím, adószám)
  4. amennyiben végintézkedés, szóbeli végrendelet maradt, annak a személynek  a neve és címe, akinél az megtalálható
  5. amennyiben az elhalt tulajdonában ingatlan vagyon volt, szükséges az ingatlan fekvése szerinti földhivataltól a 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolat bemutatása. tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a hagyatéki eljáráshoz szükséges tulajdoni lap másolatot, a halotti anyakönyvi kivonat felmutatása mellett a Földhivatal illetékmentesen adja ki. A helyileg illetékes Körzeti Földhivatal jelenleg Kecskemét Fecske u 25.sz. alatt található.
    A Földhivatal Ügyfélfogadási ideje
    Hétfő:            8-11.30
    Kedd:            8-11.30   13.00-15.00
    Szerda:          8-11.30
    Csütörtök:     8-11.30
  6. Amennyiben a tulajdoni lap másolat szerint az ingatlanra elidegenítési és terhelési tilalom van bejegyezve, szükséges a pénzintézet igazolásának, vagy a törlési engedélyének beszerzése.
  7. Nyugdíjas örökhagyó esetében az örökhagyó utolsó havi nyugdíjszelvénye, vagy nyugdíjas törzsszáma
  8. amennyiben az elhalt tulajdonában személygépkocsi vagy más forgalmi engedéllyel rendelkező gépjármű, mezőgazdasági erőgép vagy munkagép volt, szükséges a gépjármű forgalmi engedély bemutatása
  9. amennyiben az elhalt tulajdonában betétkönyv, értékpapir stb. volt, szükséges azok bemutatása is.
  10. temetési számlák
  11. az intézkedő hozzátartozó személyi igazolványa

Az eljárás menete:
-         A hivatal leltárelőadója a bemutatott iratok alapján hagyatéki leltárt készít.
-         A hagyatéki ingatlanok forgalmi értékének megállapítását Lajosmizse Város Polgármesteri Hivatalának Adóügyi Irodája végzi.
-         Az adó- és értékbizonyítvány elkészítése után a hivatal a hagyatéki leltárt megküldi a haláleset ideje szerint illetékes közjegyző részére, aki az érintetteket a hagyatéki tárgyalás időpontjáról írásban tájékoztatja.

Földművelésügyi Igazgatás

-         fakitermelési engedélyek
-         vadkár ügyek intézése
-         vándorméhészek nyilvántartása
-         föld- és ingatlanügyek ellátása
-         gyümölcstelepítés
A fenti ügyek intézéséhez formanyomtatvány nem áll rendelkezésre, így egyedi kérelmek alapján történik az ügyintézés.

Birtokvédelem

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a birtokost (vagyis a tulajdonost, vagy a birtokost) birtokvédelem illeti meg, ha birtokától jogalap nélkül megfosztják vagy birtoklásában jogalap nélkül háborítják (a továbbiakban: tilos önhatalom). A birtokost a birtokvédelem minden birtokháborítóval szemben megilleti, annak kivételével, akitől a birtokot tilos önhatalommal szerezte meg. A birtoklásban megzavart fél az eredeti birtokállapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését kérheti a bíróságtól, vagy a birokháborítást követő egy éven belül fordulhat a jegyzőhöz is.  Egy éven túl birtokvédelmet már csak a bíróságtól lehet kérni.
Az eljárás illetékköteles, melynek mértéke 3.000 forint, melyet illetékbélyeggel kell leróni. A kérelem tekintetében formanyomtatvány nincs, viszont a kérelemnek az alábbiakat kell tartalmaznia:

  1. birtokvédelmet kérő nevét, továbbá lakcímét, vagy székhelyét, és aláírását,
  2. annak a félnek a nevét, továbbá lakcímét, vagy székhelyét, akivel szemben a birtokvédelmet kérik,
  3. a birtokvédelmi eljárás megindításának alapjául szolgáló tényállás ismertetését, - ideértve a cselekmény leírását -, a birtokvitával érintett dolog megjelölését,
  4. a jegyző illetékességét megalapozó tények megjelölését, a birtoksértő magatartás elkövetésének helyére történő utalást,
  5. a birtoksértés időpontjára történő utalást,
  6. a jegyző döntésére irányuló kifejezett kérelmet.

A birtokvédelmet kérőnek az írásban előterjesztett kérelmet, valamint a kérelem mellékleteit eggyel több példányban kell benyújtania, mint amennyi féllel szemben a birtokvédelmet kéri.
 
Az ügyintézési határidő 15 nap, tolmács kirendelésének szükségessége esetén 30 nap. Az eljárás során a jegyző határozattal elrendeli az eredeti birtokállapot helyreállítását és a birtoksértőt a birtoksértő magatartástól eltiltja, ha a kérelemben foglaltakat a megismert bizonyítékok alapján megalapozottnak találja. Emellett a jegyző az ügyfél kérelemére jogosult a hasznok, károk és a költségek kérdésében is dönteni.
 
A meghozott határozat ellen fellebbezésnek helye nincs. Az a fél, aki a jegyző határozatát sérelmesnek tarja a határozat kézhezvételét követő 15 napon belül a bíróságtól kérheti a határozat felülvizsgálatát az ellenérdekű fél ellen, az illetékes jegyzőnél előterjesztett keresettel.

Egyéb ügyek

Születési név megváltoztatása

Illetékességi terület:
A névváltoztatásra irányuló kérelmet a kérelmező állandó lakóhelye vagy születési helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél kell benyújtani.
Eljárási illeték:
Első esetben 10.000.- Ft, további esetekben 20.000.- Ft /illetékbélyeg formájában kell leróni!/
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

Házasságkötési eljárás

Illetékességi terület:
Házasságkötési eljárásra és a házasság anyakönyvezésére az anyakönyvvezető illetékes, aki előtt a házasulók a házassági szándékukat bejelentik.
Eljárási illeték:
Illetékmentes
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

Házasságkötés külföldön

Illetékességi terület:
A kérelmező lakóhelye , annak hiányában tartózkodási helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél kell kérelmezni.
Eljárási illeték:
5.000.- Ft /illetékbélyeg formájában kell leróni!/
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

Házassági név megváltoztatása

Illetékességi terület:
Kérelmező lakóhelye vagy a házasságkötés helye szerinti anyakönyvvezető az illetékes
Eljárási illeték:
5.000.- Ft /illetékbélyeg formájában kell leróni!/
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

  • a kérelmező személyazonosságát igazoló okiratok
  • házassági anyakönyvi kivonat.

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:
Személyes megjelenés szükséges.
Ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:

Hazai anyakönyvezés

Ügyleírás:

Hazai anyakönyvezési ügyek
A magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasság, haláleset) Magyarországon is anyakönyveztetni kell. Magyarországon egy speciális anyakönyv tartalmazza a magyar állampolgárok külföldön történt anyakönyvi eseményeit, az úgynevezett hazai anyakönyv. A hazai anyakönyvi nyilvántartást a Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti Főosztály Honosított és határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya 1-2. vezeti (Cím: 1075 Budapest, Károly krt. 11.).

Illetékességi terület:

A hazai anyakönyvezés iránti kérelmet lakóhelytől függetlenül bármely települési önkormányzat anyakönyvvezetőjénél lehet előterjeszteni. Külföldön élő magyar állampolgár bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél is előterjesztheti.

Eljárási illeték:

Illetékmentes eljárás

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményéről kiállított okirat hiteles magyar nyelvű fordításban a külföldi okiratok elfogadhatóságára vonatkozó szabályok figyelembevételével.

Diplomáciai felülhitelesítés: Nemzetközi szerződés eltérő rendelkezése hiányában - az alábbi kivételekkel - a külföldön kiállított okirat csak akkor fogadható el, ha azt a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviselet diplomáciai felülhitelesítéssel látta el.

Kivételek a diplomáciai felülhitesítés alól:

•    Apostille:  azon külföldi okiratok esetén, amelyet olyan állam hatósága állított ki, amely részese a felülhitelesítés mellőzéséről szóló 1961. október 5. napján kelt  hágai egyezménynek, az okiratot diplomáciai felülhitesítés helyett az adott állam arra illetékes hatósága által kiállított ún. Apostille záradékkal kell ellátni.

•    Ha az okirat kiállításának helye szerinti államban nem működik magyar külképviselet, vagy a magyar külképviselet nem végez felülhitelesítési tevékenységet, a külföldi okirat diplomáciai felülhitesítés nélkül is elfogadható. Ebben az esetben az okiratot kiállító állam külügyminisztériumának hitelesítését kell beszerezni.

•    A külföldi állam Magyarországon működő külképviselete által kiállított anyakönyvi kivonat diplomáciai felhitelesítés nélkül is elfogadható.

Figyelem! Az anyakönyvi eljárásban csak az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda vagy hivatásos konzul által készített fordítás fogadható el. 

 

Születés hazai anyakönyvezése iránti kérelem:

- A születés tényét bizonyító eredeti idegen nyelvű okirat hiteles magyar nyelvű fordítása.

-Szülők személyazonosításra alkalmas, és állampolgárságot igazoló okmányai (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány).

- Szülők házassági anyakönyvi kivonata, amennyiben a gyermek házasságon kívül született teljes hatályú apai elismerés megtétele szükséges.

- Szülők nyilatkozata a gyermek névviselésére és a lakóhelyére vonatkozóan.

Házasság hazai anyakönyvezése iránti kérelem:

- Házasság tényét bizonyító eredeti idegen nyelvű okirat hiteles magyar nyelvű fordítása.

- A férj, feleség személyazonosításra és állampolgárság igazolására alkalmas okmányai (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány).

- A férj, feleség nyilatkozatai a házassági névviselésről, amennyiben azt a házassági anyakönyvi kivonat nem tartalmazza.

- A férj, feleség családi állapotának igazolása céljából:

elvált családi állapot esetén az utolsó megszűnt házasság felbontását, vagy érvénytelenné nyilvánítását tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat,

özvegy családi állapot estén a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát megjegyzésként tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, vagy a házastársat holtnak nyilvánító, illetőleg halál tényét megállapító jogerős bírói határozatot tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat.

Az előző házasság megszűnése utáni névviselés megállapítására be kell mutatni a házassági anyakönyvi kivonatot.

 Házasság felbontásának hazai anyakönyvezése iránti kérelem:

-Házassági anyakönyvi kivonat ( mely tartalmazza a válás tényét) hiteles magyar nyelvű fordítása, vagy a házasság felbontását igazoló jogerős végzés hiteles magyar nyelvű fordítása

- EU tagállamában kimondott válás esetén un. Brüsszel II. igazolás. Az igazolást csak külön kérésre adja ki az eljáró bíróság, melyet nem szükséges fordíttatni.

 Haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem:

- Az elhalálozás tényét bizonyító eredeti okirat hiteles magyar nyelvű fordítása

- Az elhalt személyazonosításra és állampolgárság igazolására alkalmas okmányai eredetben (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány).

- Családi állapot igazolására:

Elvált családi állapot esetén az utolsó megszűnt házasság felbontását, vagy érvénytelenné nyilvánítását tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat,
Özvegy családi állapot estén a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát megjegyzésként tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, vagy a házastárs holtnak nyilvánító, illetőleg halál tényét megállapító jogerős bírói határozatot tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat.

 

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:

Személyesen vagy meghatalmazott útján kezdeményezhető eljárás

 Ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:

Hazai anyakönyvezésre irányuló eljárás kérelemre indul.

Kérelem során az anyakönyvvezető jegyzőkönyvben rögzíti mindazokat az adatokat, amelyeket a hazai anyakönyvekbe be kell jegyezni.

Az anyakönyvvezető a jegyzőkönyvet és annak mellékleteit iktatja, és továbbítja az anyakönyvezésre a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Állampolgársági Igazgatóság Hazai anyakönyvi Osztályára. A magyar nyelvű anyakönyvi kivonatot a kérelmező postai úton kapja meg.

 

Egyéb fontos tudnivalók:

Amennyiben a szülők házassága nincs Magyarországon anyakönyvezve, a gyermek hazai anyakönyvezésének kérelmezésével egy időben annak anyakönyvezését is kérelmezni kell.

Külföldön született magyar állampolgárt a születés anyakönyvezésével egyidejűleg a Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi, Hatósági, Oktatási és Törvényesség i Felügyeleti Főosztály Honosított és határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya 2. veszi nyilvántartásba (polgárok személyi adat- és lakcímnyilvántartása) és gondoskodik a lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításáról is.

Egyszerűsített honosítási eljárásban magyar állampolgárságot szerezett személyek esetében az anyakönyvi eseményeket (születés, házasság) a Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi, Hatósági, Oktatási és Törvényesség i Felügyeleti Főosztály Honosított és határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya 1. (Cím: 1075 Budapest, Károly krt. 11. )  anyakönyvezi.

Hagyományos honosítási eljárásban magyar állampolgárságot szerzett személyek esetében az anyakönyvi eseményeket (születés, házasság, haláleset) a Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi, Hatósági, Oktatási és Törvényesség i Felügyeleti Főosztály Honosított és határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya 2. (Cím: 1075 Budapest, Károly krt. 11. )  anyakönyvezi.

Hatósági bizonyítványok

Illetékességi területe:
A kérelmező lakó- vagy tartózkodási helye szerinti hatóság.
Eljárási illeték:
2.000.-Ft  /illetékbélyeg formájában kell leróni!/
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

Haláleset anyakönyvezése

Illetékességi terület:
Haláleset anyakönyvezésére az az anyakönyvvezető illetékes, akinek a működési területén az esemény megtörtént.
Eljárási illeték :
Illetékmentes eljárás
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

  • az elhalt személyi igazolványa, lakcímigazolványa
  • születési-, házassági anyakönyvi kivonata
  • családi állapotának igazolása
  • orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány
  • a bejelentő személyi okmányai, ha nem temetési vállalkozó intézi az anyakönyvezést.

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:

Apai elismerő nyilatkozat

Illetékességi területe:OrszágosEljárási illeték:Illetékmentes eljárásAz ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

  • az anya és az apa érvényes személyi igazolványa /útlevele/, lakcímigazolványa, egyéb személyazonosításra alkalmas okmány
  • elvált családi állapotú anya esetén jogerős bírói ítélet a válásról
  • özvegy családi állapotú anya esetén volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata
  • gyermek születése előtt felvett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat esetén szakorvosi bizonyítvány a fogamzás és a szülés feltételezett időpontjáról
  • gyermek születése után felvett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat esetén a gyermek születési anyakönyvi kivonata

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:Szülők személyes megjelenése szükségesÜgymenetre vonatkozó tájékoztatás:Az anyakönyvvezető felhívja a szülők figyelmét a nyilatkozat jogkövetkezményeire és ezt jegyzőkönyvben rögzíti. Az anyakönyvvezető négy példányban jegyzőkönyvet vesz fel. Minden példány eredeti aláírásokat tartalmaz. Ha az apaságot megállapító teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot a gyermek születése előtt teszik, a nyilatkozat első példánya a felvevő anyakönyvvezetőé, a második példány az apáé, a harmadik és negyedik példány az anyáé, amelyből az egyik példányt a gyermek születésének bejelentéséhez kell csatolnia.Születés után felvett nyilatkozat esetén az első példány a születést nyilvántartó anyakönyvvezetőnek kell megküldeni, a második példányt a felvevő anyakönyvvezető őrzi, harmadik példány az apáé, negyedik példány pedig az anyáé.

Állampolgársági ügyek

Illetékességi terület:
A kérelmező lakóhelye szerinti anyakönyvvezető illetékes a kérelem átvételére.
Eljárási illeték:
Az állampolgársági eljárás illetékmentes.
Az állampolgársági bizonyítvány illetéke 1.500.- Ft /illetékbélyeg formájában kell leróni!/
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
Az anyakönyvvezető pontos, személyre szóló tájékoztatást ad arról, hogy a kérelemhez milyen iratokat kell beszerezni, az iratok beszerzésének módjáról, a benyújtott kérelem folyamatáról és a várakozási idő hosszáról, majd ellátja az ügyfelet a megfelelő nyomtatvánnyal. Szükséges okiratok:

Hatósági Iroda

Gyámhivatal

Az ügyekben eljáró hatóság:

KJH Járási Gyámhivatal Lajosmizsei Kirendeltség

6050, Lajosmizse, Városház tér 1.

gyam.lajosmizse@bacsjaras.gov.hu

Ügyfélfogadási idő: hétfő: 8.15-11.30 és 13.00-16.00 óráig

kedd: 8. 15-11.30 és 13.00-16.00 óráig

szerda: 8.15-11.30 és 13.00-16.00 óráig

csütörtök: 8.15-11.30 és 13.00-16.00 óráig

péntek: nincs ügyfélfogadás

ügyintézők:

Bálintné Vass Magdolna   76/795-541

Gyulainé Czibula Katalin   76/795-543

 

Egyéb beadványok

A szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről szóló 321/2009. (XII. 29.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység engedélyezéséről, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi vállalkozói engedélyről szóló 320/2009. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. § (6) bekezdése alapján a fenntartók a működési engedély kiadása, módosítása és visszavonása iránti kérelmet a következő nyomtatványokon keresztül kell elkészíteni és benyújtani:

Fájl: 

Első lakáshoz jutók támogatása

A képviselő-testület rászorultságra való tekintettel az első önálló lakásuk megszerzéséhez helyi támogatásban részesíti azokat a fiatal házasokat, akik a kérelem benyújtásának időpontjában mindketten legalább öt éve lajosmizsei állandó lakosok, vagy a házaspár egyik tagja legalább tíz éve lajosmizsei állandó lakos, függetlenül a másik fél állandó lajosmizsei lakcíme keletkezésének időpontjától és, a kérelem benyújtásakor a 35.

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény

A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult a  gyermekétkeztetés normatív kedvezményének,egyes  pénzbeli támogatásoknak, és egyéb kedvezményeknek az igénybevételére. A települési önkormányzat jegyzője megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg  az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 135%-át (egyes esetekben  125%-át ). A vagyoni helyzet vizsgálata kiterjed a közös háztartásban élő közeli hozzátartozók vagyonára.
A jegyző a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítására irányuló kérelmet elutasítja, ha személyek együttesen vagy külön-külön meghatározott értékű vagyonnal rendelkeznek.

Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság

A jegyző az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele céljából annak a személynek állapítja meg szociális rászorultságát, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 120%-át,  vagy  aki egyedülélő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg, és családjának vagyona nincs. ) A szociális rászorultság igazolásáról a jegyző hatósági bizonyítványt állít ki,melynek érvényességi ideje 1 év.
A tájékoztatás nem teljes körű, az ellátásra vonatkozó részletes szabályokat a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény valamint az önkormányzat egyes szociális ellátásokról szóló helyi rendelete tartalmazza.

Közgyógyellátás

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított hozzájárulás.  A közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkező személy -  jogszabályban meghatározottak szerint - térítésmentesen jogosult a társadalombiztosítási támogatásba befogadott  járóbeteg-ellátás keretében rendelhető gyógyszerekre egyes gyógyászati segédeszközökre, továbbá az orvosi rehabilitáció céljából igénybe vehető gyógyászati ellátásokra.
A gyógyszerkeret  a rendszeres gyógyszerszükséglet támogatását szolgáló egyéni gyógyszerkeretből, és  az akut megbetegedésből eredő gyógyszerszükséglet támogatását szolgáló eseti keretből tevődik össze.

Köztemetés

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármestere önkormányzati hatáskörben - a halálesetről való tudomásszerzést követő 30 napon belül - gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy  az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
Az önkormányzat a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy  az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
A tájékoztatás nem teljes körű, az ellátásra vonatkozó részletes szabályokat a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény valamint az önkormányzat egyes szociális ellátásokról szóló helyi rendelete tartalmazza.Köz

Átmeneti segély

A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a rendeletében meghatározott átmeneti segélyt nyújt. Létfenntartási gond, illetve rendkívüli élethelyzet ha a kérelmező önmaga és családja fenntartásáról más módon nem tud gondoskodni és a kialakult helyzet életüket, testi épségüket veszélyezteti, továbbá ha a kérelmező alkalmanként jelentkező többletkiadások, krízishelyzet, különösen betegség, elemi kár, vagy egyéb, előre nem látható esemény miatt saját és a családjában élők létfenntartása veszélyeztetett.
Alkalmankénti átmeneti segély akkor állapítható meg, ha a kérelmező és a vele egy háztartásban életvitelszerűen együtt lakó közeli hozzátartozók együttes jövedelméből kiszámított egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló, időskorúak és kiskorú gyermeket egyedül nevelő szülők esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.

Ápolási díj

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás. Ápolási díjra jogosult - a jegyes kivételével - a hozzátartozó [Ptk. 685. § b) pontja], ha állandó és tartós gondozásra szoruló  súlyosan fogyatékos, vagy  tartósan beteg 18 év alatti személy gondozását, ápolását végzi.
Nem jogosult ápolási díjra a hozzátartozó, ha  az ápolt személy két hónapot meghaladóan fekvőbeteg-gyógyintézeti, ellátásban részesül, vagy közoktatási intézmény tanulója, vagy ha a kérelmező rendszeres pénzellátásban részesül, illetve keresőtevékenységet folytat és munkaideje a napi 4 órát meghaladja.
Az ápolási díj megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a háziorvos igazolását arról, hogy az ápolt  súlyosan fogyatékos, vagy kiskorú esetében  tartósan beteg, továbbá az  arra vonatkozó szakvéleményét, hogy az ápolt állandó és tartós gondozásra szorul. 

Fájl: 

Lakásfenntartási támogatás

A lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújt. Normatív lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, feltéve, hogy a lakásfenntartás elismert havi költsége a háztartás havi összjövedelmének 20%-át meghaladja.  A lakásfenntartás elismert havi költsége a törvényben elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Költségeken a helyi lakásfenntartási támogatás esetében lakbért vagy albérleti díjat, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletét, a távhő-szolgáltatási díjat, a közös költséget, a csatornahasználati díjat, a szemétszállítás költségeit, valamint a villanyáram, a víz- és gázfogyasztás, valamint a tüzelőanyag költségeit kell érteni.

Időskorúak járadéka

Időskorúak járadéka

Telefonkönyv

Lajosmizsei Közös Önkormányzati Hivatal

6050 Lajosmizse Városház tér 1.

Fax: 76/556-140

telefon: 76/356-211

email: lajosmizse@lajosmizse.hu

honlap: www.lajosmizse.hu

 

Ügyfélfogadás

LAJOSMIZSE

hétfő: 8.00-11.30 és 13.00-15.30 óráig

kedd: nincs ügyfélfogadás

szerda: 8.00-11.30 és 13.00-16.45 óráig

csütörtök: 8.00-11.30 és 13.00-15.30 óráig

péntek: nincs ügyfélfogadás

 

FELSŐLAJOS

hétfő: nincs ügyfélfogadás

kedd: 8.00-12.00 és13.00-16.45

szerda, csütörtök: nincs ügyfélfogadás

péntek: 8.00-12.30

email: felsolajos@felsolajos.hu

honlap: www.felsolajos.hu

 

Falugazdász

Fekete Zsolt

06-70/4893788

Lajosmizse

hétfő: 11.00 - 16.00

kedd: 8.00-16.00

szerda: 13.00-16.00

csütörtök: nincs ügyfélfogadás

péntek: 8.00-12.00

A Polgármesteri Hivatal dolgozói a következő mellékszámokon érhetők el:

 

VEZETŐSÉG

Polgármester

Basky András

102

Jegyző

Dr. Balogh László

102

Aljegyző

Muhariné Mayer Piroska

102

JEGYZŐI IRODA

irodavezető

dr. Tóth Andrea

105

556-145

 

 

 

 

titkársági ügyintéző

457-575

102

intézményi referens Rostásné Rapcsák Renáta

104

556-146

vezetői referens Gyurgyik Erzsébet

106

556-144

informatikus Nagy István

110

555-700

ADÓ CSOPORT

 

Csoportvezető

költségmentesség igazolása

adóügyek

( gépjárműadó, iparűzési adó, idegenforgalmi adó)

adóigazolások kiadása

méltányossági ügyek

talajterhelési díj

Mezeiné Hrubos Henriette

132

555-234

költségmentesség igazolása fevilágosítás nyújtása adóügyekben

( gépjárműadó, iparűzési adó, idegenforgalmi adó)

köztartozások előírása (szabálysértési bírság)

helyi adók végrehajtása

adóigazolások

Rubos Anett

 

 

 

Mócza Edina

135

555-237

 

 

133

555-236

Adó és értékbizonyítványok kiadása.
Adóigazolások és vagyoni bizonyítványok kiadása.
Adó és adó jellegű ügyekben a társszervekkel való kapcsolattartás
Adóügyekben az ügyfeleknek a szükséges tájékoztatás megadása
Takó Márta

 134

555-235

 

IGAZGATÁSI CSOPORT

kereskedelmi igazgatásifeladatok,

termőföld szerződés kifüggesztés

jegyzői gyámhatósági feladatok

egyéb hatósági feladatok

Konta Anita

127

556-162

Iktatás

Települési támogatás

    Kürtösi Rita

   

128

556-163

 

ÖNKORMÁNYZATI IRODA

irodavezető

Szilágyi Ödön

113

556-149

környezetvédelem

hulladékgazdálkodás

Kasnyikné Földházi Tünde

112

556-148

pályázati ügyek

piac-vásár

Horváth Sándor

 

Dodonka Csaba

 

116

556-159

115

556-160

 

        építésügy

         Közterület felügyelő

Kovács Gábor

Berényi Attila

            556-161    125

        +36 76 556-161

adminisztráció

Márton Györgyné

117

556-157

 PÉNZÜGYI IRODA

 

irodavezető

 

Farkasné Őze Angéla

124

556-150

 
 

csoportvezető

 

 

pénzügyek

Varga Milán

 

Gáspár Nikoletta

S. Kovács Brigitta

122

556-152

123

556-151

pénzügyek

Krasnyánszkiné Suba Erzsébet

120

556-154

pénzügyek

 

Vassné Petrik-Varga Klára

 

 

Gulyás Attiláné

 

 

Taits-Banka Anita

Verebélyiné Tarjáni Annamária

 

 

 

114

556-158

 

119

556-155

 

118

556-156

 

 

pénztár

Jagica Erika

137

556-168

bér és munkaügyek

Barkóczi Mónika

Boros Tünde

121

556-153

 

ANYAKÖNYVVEZETŐ

 

 

házasságkötési ceremónia lebonyolítása

 

anyakönyvi ügyek

(születés, házasságkötés, haláleset anyakönyvvezetése, névváltoztatási ügyek)

állampolgársági ügyek

hatósági bizonyítványok

( lakáscélú állami támogatásokhoz st

 

 

 

Terenyi Helga

 

 

 

136

556-167

           
 

 

 

   

EGYÉB ÜGYEK

 

 

információ

 

iktatás

Vas Mária

 

Kürtösi Rita

101

 

128

556-163

 

 

 

belső ellenőr

            dr. Csikay Zsolt

138

556-169

falugazdász

Fekete Zsolt

06-70/4893788

FELSŐLAJOSI KIRENDELTSÉG

 

 

 

Szívós Antalné

Fax: 555-099

555-098

 

Gazsó Krisztina

356-949

 

 

Irodák

Lajosmizsei Közös Önkormányzati Hivatal

6050 Lajosmizse Városház tér 1.
GPS koordináták : 47.02576, 19.56146
telefon/fax: 76/457-575/111
telefon: 76/356-211
email: lajosmizse@lajosmizse.hu
honlap: www.lajosmizse.hu

Számlavezető pénzintézet: K&H Kereskedelmi és Hitelbank Zrt

Bankszámlaszám: 10402599-50526550-53861009


Általános ügyfélfogadás:

hétfő: 8.00-11.30 és 13.00-15.30 óráig

kedd: nincs ügyfélfogadás

szerda: 8.00-11.30 és 13.00-16.45 óráig

csütörtök: 8.00-11.30 és 13.00-15.30 óráig

péntek: nincs ügyfélfogadás


KJH Okmányirodai Osztály Lajosmizsei Kirendeltség:

6050, Lajosmizse, Városház tér 1.

Gépjámü: 76/795-544

Vezetői engedély,mozgáskorlátozottak igazolvány, ügyfélkapu: 76/795-545

Személyi igazolvány,lakcím,diákigazolvány,útlevél: 76/795-290

Szociális ügyintézés: 76/795-540,76/795-542

Járási gyámhivatal: 76/795-541,76/795-543

hétfő, csütörtök: 8.00-12.00 és 13.00-16.00 óráig

szerda: 8.00-12.00 és 13.00-17.00 óráig

péntek: 8.00-11.00 óráig

kedd: nincs ügyfélfogadás!

Az okmányirodákban intézhető ügyekkel kapcsolatos legfrissebb információkat és hatályos formanyomtatványokat a www.okmanyiroda.hu honlapon érhetik el.


Polgármester
Basky András

telefon: 76/457-575/102
email: basky@lajosmizse.hu
ügyfélfogadás: hétfő 8.00-10.00

Jegyző
Dr. Balogh László
Kinevezésének időpontja: 2013.március 01.
Kinevezésének időtartama: határozatlan idejű

email: lajosmizse@lajosmizse.hu

telefon: 76/457-575/102

ügyfélfogadás: hétfő 8.00-12.00

Aljegyző
Muhariné Mayer Piroska

telefon: 76/457-575/102
email: lajosmizse@lajosmizse.hu


Irodavezetők

Jegyzői Iroda
dr. Tóth Andrea
telefon: 76/457-575/105, 556-145

Önkormányzati Iroda
Szilágyi Ödön irodavezető
telefon: 76/457-575/113, 556-149

 Pénzügyi Irodavezető
telefon: 76/457-575/124, 556-150

Felsőlajosi Kirendeltség

telefon: 76/356-949
fax: 76/555-099
e-mail: felsolajos@felsolajos.hu

Csoportvezetők

Adó csoport
Mezeiné Hrubos Henriette
telefon: 76/457-575/132, 555-234

Hatósági Csoport
telefon:76/457-575/127, 556-162

Gazdálkodási adatok

Állati hulladék

Állati eredetű melléktermék

Állati hulladék begyűjtésre vonatkozó igények, rendelések az ATEV Zrt az alábbi központi telefonszámon és fogadási időben adható le: 06-1/3485120. Hétfőtől-péntekig 7-16 óráig.

Lakossági kommunális hulladék

Közszolgáltató:

Kecskeméti Városgazdasági  Nonprofit Kft.
6000 Kecskemét, Béke fasor 71/A.

 

Elérhetőségek:

Ügyfélszolgálati telefonszám: 06-76/501-910/304 vagy 312 (észrevétel, panasz és a házhozmenő lomtalanítás igényének bejelentése)

Konténer rendeléssél kapcsolatos tájékoztatás a 0676-501-927-es telfonszámon kérhető

Iroda: 2017. június 1-től várható ügyfélszolgálat működése.

Szelektív hulladékgyűjtés
Üveg hulladékok részére gyűjtőszigetek
1. Kálvin utca eleje (Spar Áruház melletti zöldterület)
2. Városház tér- Attila u. (Óvoda gazdasági bejárata mellett)
3. Alkotmány u. – Illyés Gy. u. kereszteződése (Játszótér sarka)
 

Ivóvíz, szennyvíz

Települési folyékony hulladék

Közszolgáltató:

Faragó Környezetvédelmi Kft
1094 Budapest, Viola u. 16-18. I. em. 108.

Telephely: 2366 Kakucs, Ipartelep utca 12-16.

 

Elérhetőségek:

80/980-004 (ingyen hívható zöld szám hétköznap 7-18 óráig),
29/576-230(8-17 óráig),
30/635-1597, 30/445-3541

Postacím: 2366 Kakucs, Ipartelep utca 12-16.

E-mail: info@faragoesfia.hu

Iroda: 6050 Lajosmizse, Szabadság tér 12. (Művelődési Ház emeleti „Kuckó” terme)
minden kedden 16:00 órától 19:00 óráig.
Megrendelések és reklamációk a recepción is leadhatók.

Lajosmizsei Szennyvíztisztító Telep
Üzemeltető: BÁCSVÍZ ZRt.
Elérhetősége: 76/555-075

Köztemető

Köztemető üzemeltetője: Babérkoszorú Temetkezés Kft.

Kirendeltségvezető: Csima Gyuláné

Elérhetősége: 6050, Lajosmizse, Bajcsy-Zsilinszky u. 7.

Ügyfélfogadási idő: hétköznaponként 8-16 óráig

Telefon: 76/455-369, 06-30/426-5277

Ügyelet: 06-30/628-1946

Fax: ---

 

Köztemető nyitvatartása:

április 1-től – szeptember 30-ig 7-20 óráig

 

október 1-től – március 31-ig 7-17 óráig

 

Közszolgáltatók

Elérhetőségek, SZMSZ

Roma Nemzetiségi Önkormányzat

6050 Lajosmizse, Városház tér 1.
Tel: 06-70/598-46-30 (Baranyi-Rostás Rodrigó)

Ügyfélfogadás: Hétfő 9-11 óra között a Városháza 2. számú tárgyalótermében

A képviselők névjegyzéke
Elnök: Baranyi-Rostás Rodrigó
Elnökhelyettes:  Kolompár László
Képviselő: Lakatos Sándor
 

Egészségügyi, Szociális és Sportbizottság (Lezárva)

Tisztelt Látogató!
A 2010. évi Önkormányzati választásokat követően  az Egészségügyi, Szociális és Sportbizottság megszűnt.

Mezőgazdasági és Gazdaságfejlesztési Bizottság (Lezárva)

Tisztelt Látogató!

A 2010. évi Önkormányzati választásokat követően  a Mezőgazdasági Bizottság megszűnt, helyébe az Mezőgazdasági és Gazdaságfejlesztési Bizottság lépett.

Ügyrendi és Sport Bizottság (Lezárva)

Tisztelt Látogató!
A 2010. évi Önkormányzati választásokat követően  az Ügyrendi Bizottság megszűnt, helyébe az Ügyrendi és Sport Bizottság lépett.

dddcdc

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
121212
Rendelet címe: 
sxsxsxs

Önkormányzati Intézmények Bizottsága (Lezárva)

Tisztelt Látogató!

A 2010. évi Önkormányzati választásokat követően  a Művelődési és Oktatási Bizottság megszűnt,
helyébe az Önkormányzat Intézményeinek Bizottsága lépett.

Bizottsági dokumentumok

Szennyvíztisztító

Bölcsőde

Háziorvosokkal kötött egészségügyi ellátási szerződések

Szerződés: 

Lajosmizse Város Önkormányzata vagyonértékesítése 2008.

„a nettó öt millió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések” közzététele

Szerződés: 

Lajosmizse Város Önkormányzata Intézményeinek Gazdasági Szervezete kötelezően közzéteendő szerződései

Az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/B § alapján:

„a nettó öt millió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések” közzététele 2008.

2/2012

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
2/2012. (II. 10.)
Rendelet címe: 
Lajosmizse Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2012. (II. 10.) önkormányzati rendelete a 2012. évi költségvetésről

A hivatali helységen kívüli és a hivatali munkaidőn kívűl történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
24/2011. (XII. 16.)
Rendelet címe: 
A hivatali helységen kívüli és a hivatali munkaidőn kívűl történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
Módosított rendelet(ek): 

15/2011

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
15/2011. (V. 20.)
Rendelet címe: 
A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátásokról

13/2011

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
13/2011. (V. 20.)
Rendelet címe: 
A 2010. évi költségvetés végrehajtásáról

11/2011

5/2010

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
5/2010.(IV.29.)
Rendelet címe: 
A városi kitüntetések alapításáról és adományozásáról

19/2009

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
19/2009.(XII.17.)
Rendelet címe: 
Az önkormányzati hatósági ügyekben gyakorolható elektronikus kapcsolattartásról

17/2009

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
17/2009.(XI.26.)
Rendelet címe: 
A lakásokról és a helyiségekről
Módosított rendelet(ek): 

25/2008

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
25/2008.(XII.11.)
Rendelet címe: 
Lajosmizse és Felsőlajos települések helyi hulladékgazdálkodási tervéről

7/2008

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
7/2008.(III.20.)
Rendelet címe: 
A környezetvédelemről

2/2008

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
2/2008. (I.23.)
Rendelet címe: 
A város helyi építési szabályzatáról

18/2007

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
18/2007.(V.10.)
Rendelet címe: 
A köztemetőről

4/2007

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
4/2007. (II.15.)
Rendelet címe: 
Lajosmizse Város Sportjáról
Módosított rendelet(ek): 

28/2006

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
28/2006.(X.12.)
Rendelet címe: 
A települési képviselők és Lajosmizse Város Önkormányzata bizottságai nem képviselő testületi tagjainak tiszteletdíjáról és természetbeni juttatásáról
Módosított rendelet(ek): 

16/2006

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
16/2006. (V.25.)
Rendelet címe: 
A parkolókról

47/2005

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
47/2005. (XII.22.)
Rendelet címe: 
A polgármesteri hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőket megillető szociális, jóléti, kulturális juttatásokról, valamint szociális és kegyeleti támogatásokról

39/2005

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
39/2005. (XII.01.)
Rendelet címe: 
A lakossági kezdeményezésre önkormányzati részvétellel megvalósuló magánerős út- és járdaépítésekről
Módosított rendelet(ek): 

15/2005

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
15/2005. (IV.21.)
Rendelet címe: 
A helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről

14/2005

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
14/2005 (IV.21)
Rendelet címe: 
A város közterületeinek tisztántartásáról

4/2005

Fájl letöltése: 
Rendelet száma: 
4/2005 (II.18.)
Rendelet címe: 
A vásárokról és a piacokról
Módosított rendelet(ek): 

2011.10.20

Testületi ülés dátuma: 
2011.10.20
Jegyzőkönyv: 
Határozatok: 

2011.08.04

Testületi ülés dátuma: 
2011.08.04
Meghívó: 

2011.05.13

Testületi ülés dátuma: 
2011.05.13
Jegyzőkönyv: 
Határozatok: 

2011.02.28

Testületi ülés dátuma: 
2011.02.28
Előterjesztések: 
Jegyzőkönyv: 
Határozatok: 

2011.01.28.

Testületi ülés dátuma: 
2011.01.28.
Meghívó: 
Előterjesztések: 
Jegyzőkönyv: 
Határozatok: 

2010.12.06

Testületi ülés dátuma: 
2010.12.06
Meghívó: 
Előterjesztések: 
Jegyzőkönyv: 
Határozatok: 

2010.11.24

Testületi ülés dátuma: 
2010.11.24
Előterjesztések: 
Jegyzőkönyv: 

2010.10.13.

Testületi ülés dátuma: 
2010.10.13.
Előterjesztések: 
Jegyzőkönyv: